Thursday, April 11, 2013

MEMPERGUNAKAN UMNO

Kami didalam Watchers Group sebenarnya percaya bahawa sistem demokrasi, sosialis, komunis, kapitalis dan lain-lain ideologi kenegaraan yang wujud masa kini akan digantikan oleh sistem khalifah Islam suatu masa nanti kerana itulah yangtermaktub dalam jadual kejadian akhir zaman.

Malahan saya pun berpendapat bahawa kesemua parti politik di Malaysia termasuk UMNO dan PAS akan lenyap juga suatu masa nanti iaitu apabila kesemua orang melayu akhirnya bersatu di bawah panji hitam.(InsyaAllah).

Itu persoalan yang saya yakin pasti akan berlaku di masa akan datang apabila sistem khalifah tersyiar semula di seluruh duniaselepas kemenangan Imam Mahadi menumpaskan As-Sufyani.

Tapi kata kunci nya di sini ialah semua itu akan berlaku di MASA AKAN DATANG.. Iaitu mudah-mudahan ketika anak-anak kecil dizaman kita telah membesar. Mudah-mudahan mereka akan menikmati masa depan yang gemilang, akidah yang cemerlang dan hidup aman makmur di bawah khalifah Islam itu.

Cuma kita perlulah pula memikirkan apa sumbangan kita kepada anak-anak kita.

Jika anda yakin NWO bakal tiba, jika anda yakin As-Sufyani bakal menjelma dan jika anda yakin bahawa pilihanraya ini adalah pilihanraya dalam konteks akhir zaman, maka tidak dapat tidak kita harus menerima hakikat bahawa sehingga sampai masanya Imam Mahadi dibaiah'kan maka masa depan mendatang ini akan menjadi agak suram.

Di dunia arab sudah berlaku kebanjiran darah di merata-rata, di seluruh dunia ekonomi semakin tenat, matahari yangmemancarkan panas sehingga mengubah cuaca, kejatuhan nilai dollar yang bakan menyebabkan inflasi, kekurangan makanan yang akan membawa kebuluran dan lain-lain.

Di negara kita pula sekiranya Luciferian memerintah maka akan berhamburan arak dan judi di setiap kampung dan bandar, tumbuhlah gereja dan pusat maksiat di merata-rata dan akan mendaratlah paderi dari Indonesia, Filipina dan Eropah yang akan menghulurkan umpan untuk cuba memurtadkan anak-anak kita.

Saya rasa tugas kita sebagai ibu bapa adalah melakukan apa yang terdaya untuk memastikan bahawa sesuram mana pun kejadian yang bakal menjelma, maka haruslah anak-anak kita masih berpeluang untuk mempertahankan perkara yang paling penting iaitu AKIDAH mereka.

Terdapat penyokong pembangkang yang mengatakan bahawa pemerintahan negara kita adalah Thagut.


Saya tahu ramai penyokong pembangkang berpegang kepada definisi thagut oleh Ulama Syria iaitu Dr Wahbah az Zuhaili (ulama yang sama mengatakan bukti video tak boleh pakai). Dr Wahbah mendefinisikan thagut kepada 9 perkara iaitu

  1. Perjuangan yang mempunyai kepentingan
  2.  Perjuangan yang bertujuan tertentu selain daripada Allah
  3.  Perjuangan yang bersifat material
  4.  Perjuangan yang bertujuan memuaskan nafsu dan kemahuan, redha dengan keraguan syaitan
  5.  Perjuangan meninggikan ketuhanan selain daripada Allah, atau perjuangan menegakkan penyembahan kepada makhluk dan dunia
  6.  Perjuangan yang membantu dan bekerjasama dengan golongan kuffar
  7.  Perjuangan yang menggilakan untuk mendapat hasil dan mengaut untung
  8.  Perjuangan yang didasari dengan tujuan kebanggaan dan kemegahan
  9.  Perjuangan yang berdiri di atas keyakinan dengan kemampuan diri sendiri tanpa mengharap kuasa Allah
  10.  Perjuangan yang menyerlahkan kemasyhuran dan populariti

Kalau berdasarkan pendapat Dr Wahbah az Zuhaili maka kerajaan yang thagut merujuk kepadaan kerajaan yang berjuang atas faktor duniawi. Pada pendapat saya definisi 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, dan 10 itu bolehlah disinonimkan dengan KORUPSI, NEPOTISMA DAN KRONISMA yang dilaung-laungkan oleh pembangkang.

Tiga penyakit duniawi ini memang penyakit dalam UMNO.

Tetapi di akhir zaman seperti 2013 ini masalah KORUPSI, NEPOTISMA DAN KRONISMA bukanlah satu-satunya perkara yang mengancam kemaslahan umat Islam. Terdapat ancaman lain yang lebih thagut daripada KORUPSI, NEPOTISMA DAN KRONISMA. Oleh itu dalam hal ini maka harus juga kita melihat makna taghut dari segi literalnya selain dari taghut mengikut persepsi Dr Wahbah az Zuhaili.

Jika kita melihat makna perkataan thagut dari persepsi literalnya, didapati bahawa maksud thagut secara literal adalah merujuk kepada perbuatan yang menyimpang daripada akidah. Ini kerana antara maksud thagut yang asal adalah

  1. Al-Kahin iaitu bomoh dan dukun yang meminta bantuan dari makhluk selain dari Allah,
  2.  perbuatan para jahiliyyah yang menyebah berhala dan meminta kemenangan daripadanya.
  3.  apa-apa perbuatan yang menyembah tuhan selain Allah (Tafsiran Malik ibn Anas oleh Ibn ABi Hatim.)
  4.  Thagut pemerintah apabila mencipta undang-undang yang tidak diizinkan Allah (Tafsir al-Imam Ibn Jarir al-Tabari; Tafsir al-Qurtubi; Tafsir Ibn Kathir)

Berdasarkan maksud literal thagut di atas, saya berpendapat bahawa thagut itu pada maksud literalnya adalah lebih merujuk kepada bahaya kepada AKIDAH iaitu menyekutukan Allah samada melalui amalan ilmu ghaib yang meminta bantuan kepada makhluk halus, atau akibat kepercayaan bahawa terdapat tuhan yang selain dari Allah.

Oleh itu Jelas sekali bahawa falsafah PLURALISM yang didukung oleh PKR dan DAP adalah thagut secara literal.

Thagut juga bermaksud mencipta undang-undang yang tidak diizinkan Allah. Ini bermaksud bahawa pemerintah telah mewujudkan undang-undang yang membenarkan perkara yang jelas haram. Dalam hal ini penyokong pembangkang telah berhujah bahawa kerajaan UMNO adalah thagut kerana tidak melaksanakan undang-undnag hudud.

Ingin saya jelaskan disini bahawa "kegagalan menghukum menurut hudud" adalah berbeza dengan "mencipta undang-undang yang tidak diizinkan Allah". Ini kerana mencipta undang-undang yang tidak diizinkan Allah bermakna mencipta undang-undang menghalalkan atau me'legal'kan perbuatan yang haram.

Walaupun tidak dapat dinafikan bahawa UMNO gagal menghukum pesalah di Malaysia mengikut hudud namun UMNO tidak pernah mencipta undang-undang me'legal'kan perkara yang haram. Ya memang benar di Malaysia undang-undang kita hanya mendenda atau memenjarakan penzina sedangkan didalam hudud sepatutnya disebat atau direjam. Tapi UMNO tidak pula mencipta undang-undang membenarkan zina dilakukan. Begitu juga dengan murtad, memang UMNO gagal membunuh manusia murtad seperti Lina Joy, tetapi tidak pula ada undang-undang membenarkan orang Islam di Malaysia murtad.

Di Malaysia perkara yang salah adalah tetap salah. Cuma hukuman yang dijatuhkan tidak selari dengan kehendak Islam. Atas kekhilafan pemerintah inilah maka penyokong PAKATAN menuduh UMNO dan orang UMNO sebagai tidak Islam. Confirm tak masuk syurga dan kalau sembahyang pun tak dapat pahala.

Walaup bagaimanapun minda penyokong Pakatan gagal memproses akibat dan mudarat yang bakal menimpa sekiranya pemerintah Malaysia adalah pendokong LBGT, PLURALISMA, DAN LIBERALISMA.

Dibawah pemerintah yang melaksanakan PLURALISMA, maka peruntukan undang-undang anti murtad akan lenyap. Para pendakwah kafir harbi akan bebas bergerak kehulu-kehilir menyebarkan bible kepada anak-anak muda dan berhujah bahawa ada Tuhan selain dari Allah. Begitu juga dengan pendakwah syiah yang akan menghasut golongan muda mengatakan  di dalam Islam terdapat mazhab yang diterima selainn daripada Ahli Sunnah Wal Jemaah. Dibawah pluralism, kes-kes ajaran sesat seperti Ayah Pin dan Al-Arqam dan lain-lain tidak boleh lagi diberkas dan disekat oleh penguatkuasa. Kes kes seperti Lina Joy tidak lagi kedengaran di Mahkamah, bukannya kerana tiada lagi kes murtad tetapi kerana murtad adalah 'legal' disisi undang-undang dan tidak lagi boleh didakwa di mahkamah.

Di bawah fahaman LIBERALISMA, adalah sukar untuk kita menghalang anak-anak kita daripada terdedah kepada fahaman-fahaman yang merosakkan fikiran. Rancangan televisyen, internet dan media cetak yang sekarang ini sudah dikuasai manusia gila duit (eg: Astro) akan semakin menggila dengan MTVnya, budaya kuningnya dan maksiat kerana tidak lagi disekat rancangan yang tidak bertapis atas alasan kebebasan media dan kebebasan bersuara. Daripada segi politik tiada lagi halangan kepada musuh-musuh Islam daripada berkeliaran bebas didalam Malaysia atas alasan "Hak Asasi Manusia". Malahan dari segi ekonomi Liberalisi bermakna kapitalis dari negara luar akan bebas menjual apa jenis barangan di Malaysia dan mengambil-alih syarikat negara kita.

Secara ringkasnya, di LIBERALISMA wang adalah penentu segalanya dan kapitalisma adalah mutlak tanpa sekatan.

Begitu juga dengan LBGT (LESBIAN, BISEKSUAL, GAY, TRANSGENDER). Bagaimanakah PAS hendak menghalang maksiat dilakukan sekiranya pengamal seks bebas dan seks songsang dilindungi oleh undang-undang untuk menonjolkan diri serta mempromosikan gaya hidup mereka?

Ingin sekali saya bertanya kepada pemimpin dan penyokong PAS, dimanakan logiknya keinginan mereka hendak melaksanakan undang-undang islam di negara dimana kaum nabi Lut (LBGT), kafir harbi (Pluralism) dan Munafikun (Liberalism) akan dilindungi oleh pemerintah dan sistem undang-undangnya?

Bukankah apabila pemerintah yang baru menggubal undang-undang melindungi hak LBGT, Liberalism dan Pluralism, maka itu adalah taghut secara literal kerana mencipta undang-undang yang tidak diizinkan Allah?"


Walaupun UMNO telah melaksanakan sistem demokrasi namun setakat yang saya tahu belum ada lagi kesepakatan ijmak ulama seluruh dunia mengatakan sistem melantik pemimpin melalui undian itu haram. Dan memang di negara kita belum lagi dilaksanakan hudud tapi kerajaan belum pula pernah 'mencipta undang-undang' menghalalkan sesuatu yang haram. Jadi walaupun saya tidak menafikan pendapat bahawa sistem demokrasi harus digantikan (insyaAllah marilah kita berdoa bersama) dengan sistem kekhalifahan namun setakat ini keadaan kita masih okay lagi.. not that bad lah bak kata orang putih.

Orang Islam masih boleh melaksanakan rukun iman 6 perkara dan rukun Islam 5 perkara. Anak muda LBGT walaupun wujud tapi masih ngeri nak menonjol, pendakwah Jesuit pun masih bergerak secara bersembunyi (kerana phobia UMNO dan Hassan Ali) dan Ananda Krishnan di Astro masih terpaksa makan hati berulam jantung kerana kandungan Astro masih bertapis.

Keadaan yang "not that bad" itulah yang pada pendapat saya harus kita pertahankan sementara menunggu kebangkitan sistem khalifah di seluruh dunia. Jika kita berlepas tangan atau terpedaya dengan menifesto bukan janji para Luciferian tu, percayalah bahawa NWO bakal datang sepantas kilat untuk menjadikan negara ini "extremely bad" kepada semua orang islam samada tua, muda hatta anak-anak kecil yang tidak berdosa.

Jika kita tidak cuba menentang atau memperlahankan kesan NWO itu ke atas Malaysia, maka yang akan paling terasa kesannya adalah anak-anak kita. Salahkah kita sebagai orang Islam cuba berusaha menentang serta memperlahankan kesan NWO? Bukankan menjaga masa depan anak-anak kita itu adalah amanah ke atas kita sebagai ibu bapa?

Ingin saya jelaskan bahawa jika UMNO itu thagut menurut persepsi Dr Wahbah az Zuhaili kerana penyakit KORUPSI, KRONISMA DAN NEPOTISMA (KKN). Maka PAKATAN itu berkali ganda lebih thagut dari segi literal kerana PAKATAN itu jelas membawa fahaman LBGT, LIBERALISMA DAN PLURALISMA (LLP).

At least penyakit KKN didalam UMNO sudah semakin sembuh akibat tekanan berterusan daripada ahli akar umbi UMNO dan serangan pembangkang. Jadi maksudnya UMNO itu bila ditempeleng masih boleh belajar dan diajar. Di dalam pembangkang pula virus LLP semakin ditempeleng semakin kurang ajar pula jadinya. Makin lantang protes oleh penyokong mereka sendiri menentang penggunaan kalimah Allah oleh kafir harbi, semakin menjadi-jadi Anwar Ibrahim dan anaknya mempromote Pluralism. Dato Nik Aziz pula bila semakin dikritik supaya jangan ikutkan kehendak DAP, semakin pula dia memanjakan kesemua kafir harbi tu.



So, Silalah pilih yang mana lebih membahayakan akidah dan moral anak-anak kita.

KORUPSI, KRONISMA DAN NEPOTISMA

atau

LBGT, LIBERALISM DAN PLURALISM


Bagi tujuan PRU 13 ini kami di Watchers Group tidak juga menganggap diri kami "menyokong" UMNO kerana terdapat sekurangnya 4 orang senior saya (termasuklah Imam Ali dari Kedah.. Ehem.. Marah dia kalau baca entri ni) yang secara peribadinya masih kuat bersentimental value dengan PAS. Namun untuk tujuan PRU-13 ini kami bersetuju bahawa hanya UMNO yang masih boleh 'dipergunakan' oleh orang melayu Islam di malaysia untuk memperlahankan kemasukan NWO di Malaysia (Oleh itu Imam Ali dan lain-lain penyokong PAS di Watchers Group tahun ni dengan muka kelat akan pangkah calon mesra UMNO.. Hahaha).

Oleh itu, sekiranya ada orang bertanya kepada anda parti mana yang akan anda sokong maka jawablah seperti dibawah.


"Saya tak sokong, tapi tahun ini saya akan 
MEMPERGUNAKAN UMNO 
untuk menentang New World Order"


Selamat mengundi.. Selamat Mempergunakan UMNO.. Selamat Berjuang Menentang NWO.

Semoga suatu masa nanti di masa mendatang penyokong PAS dan penyokong UMNO akan bersatu mempertahankan yang hak dan menentang yang batil.

Lepas tu bila mereka dah bersatu barulah kita "PERGUNAKAN" kedua parti ini untuk membentuk kumpulan baru berjuang dibawah bendera yang sama yang berwarna hitam tu.

Bila dah bersatu di bawah tujuan yang sama.. maka sila bubarkan UMNO dan PAS..

( Artikel Sambungan di "Mempergunakan Demokrasi" memperjelaskan sedikit tentang sistem khalifah dari perspektif Watchers)

71 comments:

  1. Kali ni saya menulis sesuatu yang kaw kaw politik punya.. Kalau rasa-rasa tak minat politik tu tak usahlah baca.. Ini pendapat peribadi saya saja..

    ReplyDelete
  2. UMNO masih lagi relevan. Busuk2 UMNO..still bertangjawap pada rakyat,masih lagi buat dasar2 yg jaga kebajikan rakyat.
    Kalo ada pemimpin yg korup ..di pihak pembngkang pun x kurang jugak .
    Ini lebih baik dari menjadi penyokong LGBT..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini adalah alasan untuk menegakkan yang batil.

      Kalau buah sudah busuk. Maka terang2 busuk. Buang! Kalau buah itu bagus. Walaupun mungkin rasa tak lah sedap. sekurang-kurangnya buah masih bagus bebanding buah yang terang-terang busuk.

      Delete
    2. Artikel ini adalah mengajak pembaca mengguna 'common sense'.

      Contohnya dalam keadaan darurat anda terpaksa memilih antara buah yang busuk (UMNO) dan buah yang buruk (PAKATAN). Buah yang busuk tidak semestinya buruk kerana mungkin ianya busuk kerana diluar terkena taik lembu semasa jatuh ke tanah atau mungkin kerana hanya sebahagiannya buruk. Tapi kalau dah namanya buah buruk maka semuanya buruklah, dah hitam pun.

      So kalau dah darurat contohnya berhadapan dengan musibah mati (atau dalam konteks artikel ini.. risiko akidah kepada umat Islam) maka apa pilhan anda?

      Kalau anda tak mahu makan buah busuk maka silalah berikan cadangan bernas dimana nak cari buah yang enak dan masih elok untuk dimakan bersama. Jangan tau mengomel lepas tu berhenti di situ saja.

      Tapi kalau anda menyuruh kami membuang buah yang busuk dan sebaliknya memilih makan buah yang buruk.. anda ingat kami ni bodoh ka?

      Delete
  3. hehe..apa salahny..sekarang musim pilihanraya..

    ReplyDelete
  4. Satu artikel yang sangat bagus dan relevan dan berfikir jauh dgn akal kurniaan tuhan dan bukan hanya mengikut tuntutan emosi.
    Syabas

    ReplyDelete
  5. Maaf sdr Afterdark...

    saya mempunyai pandangan yang agak berbeza dengan anda dalam hal ini... demokrasi adalah sistem Dajjal yang dicipta untuk memecah-belahkan umat Islam.... dengan menyokong demokrasi kita menyokong perpecahan umat Islam..dari itu adalah 'berdosa' pada pandangan saya untuk menyokong sistem tersebut.

    kita juga tidak perlu melawan demokarasi, apa yang perlu adalah meninggalkan demokrasi kerana sistem yang ditinggalkan akan "RUNTUH" dengan sendiri.

    selain itu, selagi kita masih menyokong sistem ini, ia tidak akan runtuh. Ini bermakna kita menyokong kemungkaran dan fitnah Dajjal dimana sistem ini akan merosakakan anak cucu kita seperti yang anda tidak inginkan.

    Dari itu saya menyeru kepada yang cintakan Islam dan kebangkitan Khilafah, TINGGAL demokrasi. Moga2 dengan tindakan ini, akan berlaku ketidak stabilan dalam sistem demokrasi dan YDP Agong akan mengambil alih sebagai Khalifah, mengistiharkan Raja-raja Melayu megambil semula pemerintahan sebagai Khilafah, terbatalkan persekutuan Malaysia dan wujudnya Kekhilafan Raja Melayu. Jangan lupa Agong berikutnya adalah Muhammad ke 5.

    Marilah kita berdoa perubahan ini berjalan dengan AMAN tanpa pertumpahan darah.

    ReplyDelete
  6. hmm...maaf.. ada typo lagi.

    TINGGAL demokarasi => TINGGALKAN demokrasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooh tak perlu minta maaf.. Masing masing kan ada pendapat..

      Saya tidak menyokong demokrasi secara tegar.. saya cuma mengambil pendekatan MEMPERGUNAKAN sistem demokrasi ini buat SEMENTARA iaitu sambil menunggu Panji Hitam mula berkibar..

      Untuk pengetahuan saudara saya berpendapat bahawa NWO tetap akan datang, saya cuma mengundi UMNO untuk memperlahankannya saja. Bagi saya asalkan kita tak jadi macam Libya, Syria dan Tunisia yang berbunuhan tu dah kira cukup syukur.

      Panji Hitam akan tetap berkibar, Imam Mahdi akan tetap dibaiahkan dan sistem kekhalifahan akan tetap tersyiar kerana ini semua sudah dijanjikan. So don't worry demokrasi akan tetap berkubur.

      Ada satu hamba Allah dalam artikel yang lepas mengatakan dia tak nak turun mengundi.. Saya kata tak apalah sebab nak mengundi ke tidak adalah hak setiap individu.. Tapi kalau semua penyokong panji hitam tak nak mengundi maka confirmlah NWO mendarat awal selepas 5 Mei sebab semua kafir harbi, munafik dan LBGT di Malaysia ni pula turun mengundi. Kalau kita tak mengundi dan mereka pun tak mengundi tak apalah sebab boleh square. Tapi kalau contohnya 10 kita tak mengundi dan 10 mereka turun mengundi maka senyum lebarlah NWO tu.

      Faham-faham sajalah apa akan berlaku kalau bendera mata satu dah berkibar megah di Putrajaya. Nahas kita semua dan bahaya kepada akidah anak-anak kita (point yang satu ni mungkin lebih terasa kepada orang seperti saya yang sudah mepunyai anak kecil).

      Seorang Freemason iaitu Edmud Burke pernah mengatakan sesuatu bagi menjelaskan punca kemenangan Illuminati iaitu:-

      "THE ONLY THING NECESSARY FOR THE TRIUMPH OF EVIL IS FOR GOOD MEN TO DO NOTHING"

      Kadang-kada bila saya membaca kata mutiara Edmund Burke ini saya teringat pula dengan satu hadis.

      "Sesiapa di antara kamu melihat kemungkaran hendaklah mengubahnya dengan tangan (atau kekuasaannya) apabila tidak mampu hendaklah mengubahnya dengan lisannya (nasihat) dan jika tidak kuasa maka hendaklah mengingkari dengan hatinya, yang terakhir ini adalah selemah-lemah iman." (HR Imam Muslim).

      Dikatakan bahawa bila seorang Muslim tidak melakukan nahi mungkar padahal mampu dan tidak ada penghalang maka dia adalah syaitan bisu.

      Ini pendapat peribadi saya saja.. For the record, saya sangat menghormati pendapat saudara.

      Delete
    2. hmm... sekali lagi saya mempunyai perspektif yang berlainan..

      Meninggalkan demokrasi aka tidak mengundi... bukan bermakna kita tidak berbuat apa2...

      itu juga merupakan satu ACTION/tindakan dan berbuat sesuatu dengan tangan/kekuasaan (tanpa keluar mengundi),dengan akal/hati (ia tau itu satu kemungkaran dan ingin meninggalkannya) dan dengan doa (moga Khilafah segera bangkit) , ....

      saya berpandangan tindakan ini merupakan nahi mungkar yang terbaik kerana ia tidak bertentangan dengan Islam, juga ia tidak menyokong Dajjal melalui demokrasi!

      Delete
    3. Jikalau alasan "nahi mungkar" hendak digunakan sebagai alasan untuk tidak mengundi, adakah anda rela negara diperintah oleh golongan kafir? Andaikan 60%+- orang islam dalam Malaysia tidak mengundi, kononnya untuk menghindarkan "sistem dajjal", kemudian, golongan kafir yang 40% berjaya membentuk kerajaan, sudahkah anda lupa peristiwa di (aiseh lupa pulak negara pulau ni) yang mana minoriti tamil menjadi pemerintah kerana penduduk asal majoriti berpecah belah. Lihat hasilnya.

      Sekurang2nya bila kerajaan yang kuat itu memerintah, bolehlah diusahakan sesuatu untuk mengurangkan mudarat demokrasi ini. Tidak mengundi pasti tidak menjamin perkara ini berlaku.

      Juga perlu diingatkan, Nabi pernah memberitahu bahawasanya setelah zaman para sahabat berakhir, maka akan berpecahlah umat islam kepada 73 bahagian, yang akan ke syurga hanya 1. Adakah anda akan menerima "mahdi" dari puak syiah? Atau dari puak khawarij? Atau dari puak sufi?

      Delete
    4. Okeh.. Okeh.. Udah.. Udah..

      Kita stop dulu di sini.. Saya menghargai pandangan masing-masing.. Saya tak nak escalate jadi debat lah..

      Yang pergi mengundi tu ada pendapat dia.. yang tak mengundi tu rasanya pendapat yang lebih kurang sama dengan Syiekh Imran Hossien yang sangat dihormati tu.

      Kalau tak silap Syekh Imran Hossien memang mengatakan syiar Islam tidak boleh ditegakkan di jalan demokrasi. Saya setuju banget. Artikel saya tidak merujuk kepada keinginan mendirikan demokrasi dalam jangka masa pangjang. Ianya cuma pendapat saya untuk jangka masa pendek iaitu sekadar merujuk kepada PRU13 saja iaitu untuk memperlahankan NWO.

      Kalau orang tanya kenapa saya mengundi.. saya akan jawab saja saya ni paranoid..Sesiapa yang pernah baca artikel saya pada 2008 yang bertajuk "2013 ILLUMINATI BLUEPRINT (TOP SECRET REVEALED) " tentu akan memahami kenapa saya mengundi.

      (http://one.xthost.info/afterdark/2013.html)

      Disini sedikit saya petik dari artikel tu

      "The Illuminati already conduct their research and is well informed that Muslim Governance by the Malay can easily be defeated if all non-Malays united together towards the next polling box.

      According to the CIA's 2004 information about Malaysia, the population as at 2004 is was consisting of Malay 50.4%, Chinese 23.7%, indigenous 11%, Indian 7.1%, others 7.8%. In 2008 the figures already changed and by 2013 then we the Malays probably outnumbered by non-Malays by a few percents.

      The 50% Malays is further division by multiple political movements. Some supports UMNO, some went to PAS, others are worshiping the Statue of Brahma Anwar Ibrahim while the rests either stand on the fence or joined non-Malays based party such as DAP and other smaller parties like in Sabah & Sarawak."

      Sejak 2008 lagi saya dah diberitahu bahawa melayu bakal tumbang sebab berlaku perpecahan undi. Tak sangka pula ditahun 2013 ni ada satu lagi faktor yang mungkin menyumbang iaitu 'tak turun mengundi'. Tapi anyway, saya sangat menghormati pendapat anda semua.

      Yang penting kita berusahalah dengan cara masing-masing. Yang tak mengundi tu saya minta teruskan perjuangan samada melalui berblogging, menulis skrip dakwah, secara lisan dan lain-lain.

      InsyaAllah suatu masa nanti kita akan melihat kejayaan yang diberkati Allah.

      Tidak kira apa berlaku selepas PRU13, percayalah saja semuanya sudah ketentuan Allah.

      InsyaAllah.

      Delete
    5. Assalamualaikum,

      Saya pun harap semua muslim bersatu, aameen.
      When we are helplessly divided, we are easily conquered. Nauzubillahi min zalik.

      Untuk PRU13 kali ini saya setuju dengan Tuan Afterdark, Isu akidah terpesong sangat menakutkan.
      Maka UMNO lah akan saya pilih PRU13 kali ini (ya UMNO banyak kelemahan, tetapi perjuangannya berkaitan akidah adalah jelas, in shaa Allah)

      ~~Nurul Shinju~~

      Delete
  7. Pendapat peribadi saya pula, sekiranya pembangkang menang di pusat, penyokong-penyokong mereka akan gembira teramat sebaik pilihanraya tamat. Tetapi dengan perlahan-lahan apabila LLP mula menular dengan bebas, mereka yang dari kalangan melayu akan mula menyesal dan rasa tertindas. Kemudian akan bersatu dengan melayu lain untuk mementang LLP dan pendukungnya. Kemungkinan, ini yang akan menyebabkan 'spark' untuk kebangkitan umat melayu Islam bagi mengibarkan panji hitam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakan orang mempunyai pandangan apabila UMNO/BN jatuh akan terjadi huru-hara dan LLP akan menular. Ini merupakan sebab mengapa, walaupun mereka menyokong panji hitam dan khilafah, mereka masih pergi mengundi dan menyokong sistem demokrasi aka sistem Dajjal. Dajjal amat bijak dengan tipu dayanya menyebabkan umat Islam tidak mempu keluar dari sistem ciptaannya.

      Ingat! ia adalah MATRIX ciptaan Dajjal. Untuk bebas anda kena plug-out atau tinggalkan sistem tersebut.

      Selain demokrasi, sistem bank/riba, sistem undang2, sistem perubatan alopati, dan segala macam sistem modern. Tiada cara untuk melawan sistem ini kecuali meninggalkannya sedikit demi sedikit mana yang termampu. Mulakan dengan yang paling mudah....

      Berbalik kepada kejatuhan UMNO/BN dan huru-hara serta LLP menular dengan luas. Ia hanya satu kemungkinan dari banyak kemungkinan.

      Salah satu kemungkianan lagi adalah seperti yang saya katakan iaitu Agong 'take over' bila berlaku kekecohan demokrasi dan negara ini menjadi negara beraja semula dimana Agong menjadi Khalifah Tanah Melayu.

      Kemungkinan lain adalah seperti yang saudara katakan kebangkitan panji hitam.

      Pada pandangan saya, majoriti rakyat tidak ingin kekecohan, huru-hara dan peperangan lebih2 lagi orang bukan Islam yang tinggal dibandar2 kerana mereka semua lebih cepat 'mati' dan lebih susah jika berlaku peperangan atau huru-hara. Ini kerana semua sistem akan terhenti (letrik, air, etc) secara perlahan2. Peniagaan tidak dapat dijalankan dan bermacam2 masalah akan timbul.

      Jadi mereka pasti akan mencari jalan selamat dan mendokong mana2 sistem yang kuat dan boleh dipercayai seperti sistem Khilafah/ Raja2 Melayu.

      Pada yang berpandangan US/Barat/PPB akan menekan Malaysia, pada saya ia mungkin berlaku namun US/Barat/PBB amat lemah pada masa itu. PPB akan dibubarkan selepas US menyerang Iran dimana US akan kalah dan ia akan dibantu oleh Israel untuk menang. Setelah itu US akan hilang kuasa sebagaimana UK hilang kuasa selepas perang dunia ke-2.

      hmm... huraiannya amat panjang.. mungkin saya boleh tulis artikel untuk ini.

      Apapun, berbuatlah yang terbaik untuk kebangkitan Islam dan berdoalah moga sistem Khilafah akan segera bangkit.

      Yang selebihnya kita serahkan kepada Allah SWT kerana ia penentu segala sesuatu...

      Delete
    2. saya pernah terfikir juga mengenai scenario itu sebab saya pernah mengutarakan teori yang dipanggil "perpecahan Malaysia kepada Malaysia Barat dan Malaysia Timur".. Maksudnya ds sini ialah Pakatan memerintah di Semenanjung sebagai kerajaan pusat manakala UMNO berkubu di Sabah & Sarawak sebagai pembangkang. Itu sebabnya dalam artkel 'preppers' saya yang lalu saya pernah menasihatkan rakan di semenanjung agar berhijrah ke Sabah & Sarawak sekiranya UMNO tumbang dalam PRU13.

      Tapi saya berdoa perkara sebegitu tidak berlaku dan itulah sebabnya saya menulis artikel menyeru semua orang turun mengundi ni. Ianya bukanlah satu scenario yang menyenangkan hati kerana ini bermakna perpaduan melayu itu akan berlaku bagi menghadapi penindasan kafir harbi. Malahan mungkin juga penindasan itu secara keganasan ke atas orang islam, contohnya jika berlaku semasa pemberontakan atau rusuhan dimana kafir harbi dibantu Singapura atau Amerika atau Yahudi.

      Takkan nak tunggu berlaku penindasan dan keganasan kepada melayu Islam baru nak bersatu? Nak tunggu darah melayu mengalir di bumi baru PAS nak terhegeh-hegeh berkata "lupakanlah sengketa yang lalu, marilah kita bersatu"?

      Kalau yang mati terlentang semasa penindasan itu golongan yang mengundi (atau tak mengundi) pada PRU13 ni mungkin boleh juga kata "itulah akibat undi hang dulu". Tapi pada kanak-kanak kecil yang sengsara nak kata apa? Apa salah mereka semasa PRU13 ni?

      Secara amnya saya berpendapat kumpulan pro-panji hitam ini ada dua 'school of thoughts" iaitu yang mengharap kejadian akhir zaman dipercepatkan manakala yang satu lagi adalah seperti kami di watchers yang mengharap kejadian akhir zaman diperlahankan.

      Kedua-dua 'school of thoughts" ini adalah dipihak yang benar dan kedua-duanya memahami bahawa sebelum Panji Hitam muncul dan Imam Mahdi dibaiah maka umat Islam akan melalui zaman sengsara.

      Bezanya mungkin kumpulan pertama adalah mujahidin yang sangat berani dan tidak sabar-sabar hendak berjuang di medan perang. Kumpulan kedua ni adalah seperti yang pengecut sikit seperti saya dan geng sayalah. Semuanya dah kahwin, semuanya dah ada anak dan semuanya asyik fikir bagaimana nak menghalang NWO daripada terlalu mendatangkan kesengsaraan kepada anak-anak.

      Saya harap scenario "bersatu selepas kehilangan segala-galanya" tu tak berlaku pada melayu. Tapi saya akui itulah scenario yang paling mungkin menjadi kenyataan selepas PRU13.

      Nasib baik juga saya ni duduk kat Sabah. Kalau UMNO tumbang di Semenanjung at least semua kereta kebal dan tentera melayu diraja sudah pun berkumpul di Sabah akibat ESSCOM baru-baru ni.

      Sabah dah jadi negeri paling militer di Sabah. Bila mengingatkan itu hati saya lega sikitlah. hehe..

      Delete
    3. Ramai yg melihat Semenanjung dah punah kerana indokrinasi Syiah...saya pula melihat Semenanjung jika disambung dgn Pattani akan emmbentuk Melayu Raya yg besar

      Jika maseh ramai yg taksub dgn party maka mungkin perkara Islam ASWJ berkubu di Borneo akan menjadi kenyataan- walaupion hati amseh berharap kebangkitan itu akan bermula di Semenanjung.

      Ramai juga yg tak tahu bahawa kebangkitan Islam mungkin bermula dr kepulauan Borneo-bukan sahaja mereka ada Brunei (Konsep Melayu Raya lagi) tapi juga Kalimantan-di masa depan Indonesia mungkin akan memindahkan ibu kota ke Kalimantan...kebangkitan Islam akan bermula dr Tanah Jawa (Surabaya) dan Kalimantan....ya hampir pasti insyaAllah

      Delete
    4. Tambah citer sikit berkenaan persoalan "tak kan nak kena tunggu dulu kena tindas?".

      Saya pernah dengar kata seorang alim yg diceritakan oleh seorang khadam dan murid beliau bhw " Dimasa yg mendatang ini orang Melayu Islam akan ditindas oleh orang China dr Singapura, penindasan itu semakin mencengkam setiap 5 tahun hingga 15 tahun lamanya..." Lebih krg lah katanya..

      Namun tak dapat nak pastikan bila masa tempoh itu bermula. Tapi kalau ambil tempoh tuan empunya kata2 ini, beliau wafat tahun 1992... So after that year all of you know the story...

      Apa yg ingin sy sampaikan, ia pasti datang or m, cuma perlu bersedia rohani dan jasmani. Wallahualam...

      Delete
    5. macam kenal aje

      Siapa khadam orang 'alim itu Encik Azlin?
      Orang Melaka atau Negeri atau ke orang KL?

      Delete
    6. Boleh kata dua2 lah. Sekurangnya tua Kowloon kenal mereka. :)

      Delete
  8. Saya buat masa ini menyokong pendapat enrike dan Abu Syabil. Tinggalkan demokrasi yang merupatkan alat Dajjal selebihnya kita serah kepada Allah swt.

    Allahu'alam (Allah knows best) oleh itu saya pasti Allah akan mentakdirkan apa yang terbaik kepada kita semua setelah kita berusaha utk meninggalkan apa yang dilarangNYA dan kembali mengikut apa yang disuruhNYA.

    Mungkin perang, mungkin tidak, mungkin juga setelah Allah lihat hambanya nekad menyerahkan nasib diri kepadaNYA dengan meninggalkan demokrasi wpun nampak seolah itulah yang terbaik pada waktu ini, Allah mentakdirkan aman damai kepada kita semua, melambatkan NWO dsbnya.

    Yakinlah dengan Allah. Kita ikut suruhanNYA dan selebihnya kita redhalah dengan kententuanNYA.

    Ya Allah redhalah KAU pada aku sebagai hambaMU ya Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah.. semua orang berdoa untuk yang terbaik. Cuma pendekatan yang berbeza. Semua dipersilakan mengemukakan pandangan untuk dikongsi bersama.

      Cuma saya nak tambah, mengundi atau tak mengundi.. at least bersiaplah sikit sebelum PRU. Simpan beras ke, tepung ke, minyak ke.. Tak rugi juga jadi preppers di tahun 2013 ni.. hehe

      (Ini iklan komuniti daripada seorang prepper yang baru semalam habis RM1000 beli solar panel.. adeh habis duit gaji)

      Delete
  9. tu la tu suami saya x mula-mula lagi prepping, penat dah suruh heee...apa-apa pun dia dah jumpa satu gua kat terengganu utk kami sekeluarga menyorok kalau jadi apa-apa. Nak pi Sabah jauh la pulak. Selamat solat Jumaat saudara Afterdark.

    ReplyDelete
  10. one more - http://muslimvillage.wordpress.com/penjajahan/ -

    is a good read utk mengupas hal nak mengundi ke tidak.

    ReplyDelete
  11. salam sedara sedari pembaca blog Afterdark,

    Sya rasa begitu terkilan dan sagt ralat bila membaca kebyakan dr kt masih x mau menggunakan peluang utk mengundi.Ni saja peluang kita ada utk tentukan untung nasib negara kita. X takut ka pada ancaman2 yg dibawa oleh PR dan DAP?

    Jika kita bumiputera mau mengabaikan saja peluang mengundi kali ini,pasti puak2 non Bumi akan menggunakan peluang PRU ini sebaik2nya..

    Masih ramai lagi ka yg x sedar plan DAP yg ingin menguasai negara dgn agenda2 yg menggerunkan?

    sy harap sila baca dan dengar citer dari bekas DAP , Mohamad razali ini di:

    http://www.anwaraidc.com/?p=33710

    Tidakka melepaskan peluang ni akan menyebabbkan kita menguntungkan musuh secara sedar x sedar kita meolonng mereka.

    Bagi sy yg lemah ini,x ada daya yg mampu buat cuma sekdar niat mengundi nanti sumbangan 1 undi dari sy akan terus dapat mengekalkan negara kita dipimpin oleh org Islam yg baik.

    marilah kita sama2 guna peluang utk cuba menggagalkan perancangan meraka drpada hanya berpeluk tubuh..plsssse

    ReplyDelete
  12. Mohamad Razali dan keluarganya sanggup mempertaruhkan nyawa mendedahkan plan2 jahat DAP.

    Jadi sy merayu.setakat sumbangan kita pergi mengundi apalah sgt susahnya dgn ancaman yg terpaksa ditanggung oleh Mohamad razali apabila berani mendedahkan rahsia tersebut..

    niat sahaja undi kali ini kerana LILLAHI TAALA..demi rasa cinta pd agama, bangsa dan tanahair

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sal, hati mereka dah beku sepekat nadir yg dialirkan ke dalam darah daging dan sejer iluminati..nak buat macam mana

      Delete
    2. Sedihnyaa Anon 1.28am..sy harap boleh ubah prinsip mereka..kita pun sama2 nk yg TERBAIK jugak utk negara kita..

      Delete
    3. Buat sal dan anon.... saya menahan diri untuk berdebat kerana telah dilarang oleh tuan rumah.... Namun sila fahami hadis dibawah.

      Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Bersabda Rasulullah saw, "Islam mula tersebar dalam keadaan dagang (asing). Dan ia akan kembali asing pula. Maka beruntunglah orang­-orang yang asing itu". H.R Muslim

      Keterangan
      Islam mulai tersebar di Mekah dengan keadaan yang sangat asing dan dagang. Sangat sedikit penganut dan pendukungnya kalau dibandingkan dengan penentangnya. Kemudian setelah itu Islam tersebar ke seluruh pelusuk dunia sehingga dianuti oleh dua pertiga penduduk dunia.

      Kemudian Islam kembali asing dan dirasa ganjil dari pandangan dunia, bahkan pada pandangan orang Islam sendiri. Sebahagian daripada orang Islam merasa ganjil dan pelik bila melihat orang Islam yang iltizam (komitmen) dengan Islam dan cuba mengamalkan tuntutan Islam yang sebenar. Seorang yang iltizam dengan Islam dipandang pelik atau asing oleh masyarakat dan terlalu susah untuk diterima sebagai individu yang sihat.

      Orang yang ingin meninggalkan sistem Dajjal/moden seperi demokrasi, budaya konsumer (hiburan, sukan, seks), kapitalisma dan riba (sistem bank, future market, etc), perubatan modern (vaccination, kimo, etc) dianggap pelik dan menyimpang dari kehidupan moden.

      Adalah dianggap pelik jika anda tidak melanggan Astro, lebih pelik lagi jika anda tidak mempunyai TV dirumah. Sedangkan mereka tidak sedar dan senang hati untuk membayar supaya keburukan masuk kerumah mereka melalui Astro. Sedarilah apa yang ada langgan melalui Astro hanyalah senjata Dajjal yang paling ampun untuk merosakkan umat islam iaitu 3S (song, sport and sex). Anda pula dengan rela hati membayar untuk itu dan menghidangkan kepada keluarga anda!

      Mana-mana umat Islam yang meninggalkan kemodenan aka Matrix Dajjal, Dia akan terasing dan tersisih dari masyarakat, bahkan tersisih dari pandangan orang Islam sendiri yang mengaku sebagai umat Islam dan marah apabila dikatakan yang dia bukan orang Islam.

      Delete
    4. terpulang la. bagi yg mengundi mereka ada alasan kenapa mengundi. mengundi bukan bermaksud kita redha dng sistem demokrasi.cuma yg mengundi lebih melihat kepada maslahat dan mudharat yg muncul jika tidak mengundi.
      kadang-kadang kita perlu realistik dan berpijak dibumi yg nyata.

      Delete
    5. aku pun harap penyokong syekh imran dapat memahami perbezaan 'mengundi untuk membina negara Islam" dan 'mengundi untuk mempertahankan negara dari musuh Islam". kena la guna logik juga sebab itu sebabnya tuhan bagi akal.

      aku pun ada juga nonton video syekh Imran hosien tu diyoutube. dia ada cerita yang dulu dia pernah datang ke malaysia atas jemputan PAS dan diajak jalan-jalan ke kelantan untuk promote perjuangan PAS mendirikan negara Islam. syekh imran kemudian kritik semula PAS dan mengatakan negara islam tidak boleh ditegakkan melalui sistem sekular seperti demokrasi. Agaknya inilah kot pegangan penyokongnya di malaysia yang tak nak mengundi.

      tapi dalam video youtube tu takde pulak syor alternatif bagaimana nak menegakkan negara islam di negara-negara yang sudah terlanjur berpuluh tahun melaksanakan demokrasi macam kat mesia ni.

      contohnya jika kita di malaysia hendak mengambil alih pemerintahan untuk menegakkan syiar islam, bagaimana kita nak mengambil alih pemerintahan kalau orang islam tak mengundi? contohnya seperti di mesia ni yg mana orang kafir 40% pengundi berdaftar dan melayu islam plak 60%. Kalau 30% saja melayu islam tak mengundi maka bukankah orang kafir automatik akan menang atas kelebihan 10% undi?

      sekarang lagi nie dalam pru13 agaknya undi cina untuk DAP saja 30% dan melayu yang sokong aljuburi tu sekitar 17%, kalau contohnya orang islam ada 7% yang tak turun mengundi maka keputusannya ialah musuh islam menang 47% dan melayu islam kalah 46%!! sanggupkah anda melihat melayu kalah tipis semata-mata sebab anda dalam kelompok 7% itu?

      lagi soalan saya nak tanya ialah = kalau kita tak boleh mendirikan pemerintahan islam di malaysia dengan cara mengundi, maka apa cara lagi kita nak naikkan orang islam sebagai pemerintah?

      contohnya kalau setiap tahun semua orang kafir jadi pemerintah kerana menang percuma sebab ada tak nak mengundi, maka macam mana kita nak hapuskan demokrasi untuk mendirikan pemerintahan khalifah? sah-sah kaum kafir tu akan pertahankan demokrasi sebab mereka tahu orang islam akan bagi mereka menang percuma setiap tahun.

      nak istihar perang dengan orang kafir? sedangkan ada cara lain untuk menguasai negara selain dari berperang? kalau dengan hanya menggunakan otak dan taktik kita boleh berjihad menewaskan agenda orang kafir dan munafik, apa pula jadahnya nak terus menghunus pedang?

      memangkah kertas undi bukan perbuatan haram pun. macam juga berdakwah sebagai blogger pun tak berdosa gak. jadi tak bolehkah kita gunakan perbuatan yang halal ini sebagai senjata berjihad?

      sekian terima kasih atas perkongsian maklumat diblog ni.

      Delete
    6. Salam para pengunjung afterdark.

      Pertama sekali saya ingin nyatakan keadaan politik masa kini menyedihkan sehingga dimana kita sekarang berada pada peringkat kita terpaksa memilih pemimpin yang 'kurang teruk' dari lawannya, apakan daya saya hanya berharap dan mendoakan semoga Allah akan memberi perpaduan kpd kita semua, petunjuk dan bimbingan kpd pemimpin2 Islam kita masa ini dan masa hadapan.

      Saya bersetuju pendapat tuan admin, bahawa nwo tidak dpt dielakkan tetapi kita hanya boleh melengahkan kehadiran nwo dan puak-puak dajjal, semoga dgn masa yang dibeli ini kita dpt memperkukuhkan lagi ummah dan memperkuatkan tapak perjuangan ad-Din kita . Saya percaya, jika para-para pemimpin kafir dapat menguasai negara ini, ruang2 blog seperti ini pasti tidak akan ada lagi dan segala bentuk idea yang bertentangan dgn agenda mereka akan menerima pre-emptive strike mereka. Lihat apa yang berlaku pada Sh Imran Hosein di Singapura sbg contoh. sebagai pengetahuan saudara, Sh Imran Hosein adalah salah seorang ulamak yang saya sanjungi, dan saya berterima kasih sekurang-kurangnya pemerintah sekarang memberi ruang kpd Sh Imran Hosein untuk berdakwah menyedarkan rakyat negara ini. saya juga bersetuju pada pendapat sh imran, bahawa sekrang bukanlah masa utk kita menentang pemerintah (sila rujuk lecture tentang syria) kerana terlalu banyak ancaman luar menunggu peluang.dan kepada sesiapa yang mengikuti Sh Imran, bukaknkah dia berpesan jgn sesekali ambil bulat bulat dari dia tanpa kaji selidik? Jika pemerintah skrg berjanji untuk mempromosikan Islam didalam akujanji nya...saya rasa tidak salah bagi saya memberi peluang kepadanya untuk membuktikan ia, kerana pada saya itu adalah satu bentuk dakwah dari pemimpin kita skrg.

      It takes time, step by step, Allah bersama-sama hambaNya yang bersabar dan kejayaan diakhir perjalanan..dgn keadaan dunia sekarang memunculkan tentangan hebat secara nyata pada puak yakjuj dan makjuj dan kumpulan2 dajjal akan menlenyapkan peluang terus untuk berjuang dimasa depan. Ya mmg betul kita menantikan kedatangan AL-IMAM kita, tetapi biarlah kita sambut dgn keadaan yang bersedia.

      Dan akhir sekali, keputusan saya keluar mengundi adalah atas sebab sama dgn tn admin dan atas sebab-sebab mana yang lebih kurang mendatangkan musibah pada ad-Din kita. Sekurang2nya jika khalifah tidak terbentuk pada zaman kita sekrang, berikanlah peluang yang ada ini untuk anak cucu kita berjuang.

      Jgn sehingga nasi sudah menjadi bubur. Semoga Allah memberi kita semua taufiq dan hidayah dan memelihara agamaNya dan perpaduan di tanah ini...

      Delete
  13. rupanya ramai juga yg memikirkan mana tempat yg selamat utk keluarga lepas pru ni, adik saya kata hari mengundi ni dia dan keluarga akan bawa balik kampung , nak tinggalkan kerja dikuala lumpur wat sementara, takut2 sesuatu buruk terjadi, sbb katanya kl tempat yg begitu fragile utk berlaku riot.

    ingat kita ada hati, syaitan, iblis dan azazil, segalanya mungkin, dari isu2 yg timbul menjelang pru memungkinkan hati2 kita menjadi semakin kelam, pertempuran sudah lama berlaku dlm diri masing2 antara syaitan dan malaikat, masa2 terdekat ini adalah pemutus siapa yg menang dan kalah dlm peperangan dlm diri, pastinya ramai akan tewas dgn hasutan iblis dek isu2 yg menekan kita, inilah rantaian kejahatan menular lalu jasad2 menjadi mangsa, merantai hinggalah tak terkawal.

    Utk persediaan( ini masa bukan sedia lagi tp berjuang terus) bersihkan hati setiap saat dgn zikrullah, salawat, banyakkan tahajud, taubat dan hajat utk kesejahteraan umat di msia. Bila kenangkan syria betapa sedihnya ulama, iman2 dibunuh dek hati2 yg hitam(hati yg kalah). Kadang2 rasa betapa tenang dan selamatnya Ulama spt allahyarham Ustaz Usman Al muhamadi sbb kembali kerahmatullah dlm saat begini. Sbb sekiranya kekalutan berlaku dimana2 negara Islam akan ada pembunuh ulama dan bijak pandai yg tak berpihak, mereka2 inilah akan jadi mangsa dahulu.

    Mohon dijauhkan oleh Allah swt dan diberi ketabahan menerima qada dan qadarnya.

    ReplyDelete
  14. salam ummat melayu
    salam seluruh ummat manusia

    Berhubung pru13...Apapun perbezaan pandangan terhadap sesebuah parti. Adalah eloknya kita melupakan persengketaan disebabkan ideologi kepartian. Maksud saya, 'inikalilah' kita perlihatkan kuasa bangsa melayu melalui kemenangan BN. Namun ia didominasi oleh bangsa melayu melalui UMNO.

    ReplyDelete
  15. chek macam tak percaya baca komen-komen depa yang tak nak pi mengundi ni.

    sebab apa, ALJUBURI belanja juta-juta nak halang melayu turun mengundi, tetiba ada jugak kalangan hangpa yang dok redho tak nak turun mengundi.

    manusia celako si ALJUBURI tu

    - siap bayaq samseng nak bikin kalut hari mengundi
    - siap hantaq orang nak nipu makcik-makcik supaya celop jari dalam dakwat kekal
    - siap sponsor pengganas Sulu gi Sabah nak wat huru-hara

    semuanya sebab nak gertak hangpa tak keluaq mengundi.. last-last hangpa sendiri bak biarkan setan setan NWO tu menang free gitu-gitu aja? Uiihh.. sukalah depa!

    Tu polis kat Sabah tu ada yang mati sebab nak jaga keamanan sempena dekat pilihanraya, last-last hangpa dok tidoq kat rumah masa hari ngundi. sia-sia ja pengorbanan depa.

    Lantak hangpa la.. chek takkan menyeronot dok kat rumah.. lawan tetap lawan.. cek tak akan bagi dajjal melayu tu menang percuma kat tanah air check.. check tau setiap satu undi yang hilang kat UMNO, sure setan ngenjot seronok sakan..

    kalau check keluaq mengundi pastu ada malaun PKR dok tibai check kat tengah jalan, doakan ja check dapat pahala jihad noo..

    ReplyDelete
  16. SAlam
    saya percaya semua umat Islam malaysia kalau diberi pilihan akan pilih sistem khalifah dan cara pemerintahan Islam sepenuhnya....

    buat masa sekarang selain dari mengundi ada tak cara lain utk kekalkan pemerintah Islam di Malaysia ni

    bagi saya Umno mmg tak sempurna tapi semua keperluan utk perkara fardhu ain telah disediakan sebagai pemerintah, tinggal individu sendiri saja yg nak guna atau tak, ...cita2 PAS pon bagus sbb cara dia, dia tak bagi umat Islam pilih nak jadi baik ka jahat

    secara peribadi kekurangan UMNO ni yg saya nampak banyak benda baik pasal Islam yg dia buat dia tak war warkan kat rakyat dia atau pon org memang tak perasan dan sedar, rakyat cuma nampak benda lagha yg kerajaan buat saja cth hiburan

    alangkah bagus kalau PAS dan UMNO boleh bersatu..macam kata seorang org PAS kat kedah, perlembagaan UMNO baguih, perlembagaan PAS pon baguih cuma org-org dia saja yg tak baguih...kalau PAS dan UMNO bersatu boleh la kita manipulate demokrasi sebagai alat utk laksanakan pemerintahan Islam, perlembagaan negara pon byk yg menjaga kesucian Islam

    bagi saya kalau saya lihat dari dalam tempurung saya akan sokong PAS (dulu masa tak join PKR&DAP) tapi kalau dari mata burung susah saya nak cari alasan utk tak sokong UMNO...

    ReplyDelete
  17. salam....dah lama tak komen.
    cuma harap dan minta sangat afterdark atau rakan2 blogger lain buat entry tentang 'siapa yang memulakan budaya menggunakan seks dalam politik'. sekarang hampir 80% umum menganggap UMNOlah yang jadi dalang dalam semua video seks. mungkin benar mungkin salah, wallahualam.

    tapi apa yang saya baca, DAP yang memulakan budaya ini dengan Karpal Singh menyerang DP Vijandran dengan video seks yang dicuri dari rumahnya. boleh baca wikipedia dan blog2 lain. sampaikan ustaz2 dalam FB pun terpengaruh dan menyalahkan UMNO, sebab maklumlah kali ini ustaz PAS yang kena kan....

    ~Puteri Bahaman~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADAKAHN KITA SEMUA TELAH LUPA???
      By: Kickdefella.

      Mari kita ingat pasal DP Vijandran, Tan Sri Rahim Thamby Chik, S. Assamaley, Tan Sri Abu Hassan Omar dan Chua Soi Lek.
      Siapa mereka? Mereka semua dikaitkan dengan skandal seks dan karier politik mereka berkubur kemudiannya. Ya, ramai diantara kita tidak berpuas hati dengan tindakan kerajaan, kerana kita mahu mereka disebat, direjam dan kemudian diseret telanjang bulat di khalayak ramai sebab mereka adalah pemimpin yang tidak bermoral, kata kita.

      Kita desak pelbagai suruhanjaya. Kita desak pelbagai siasatan dan kita desak mereka dihukum.

      Kes skandal rakaman video aksi seks DP Vijandran menjadi hangat pada tahun 1989. Vijandran yang merupakan Timbalan Speaker Dewan Rakyat dan bekas Setiausaha Agung MIC kemudian melepaskan semua jawatannya sebelum dijatuh hukuman pada 1996. Vijandran merayu dan menang tetapi karier politiknya berakhir.

      Tan Sri Rahim Thamby Chik pula disabitkan kesalahan kerana kononnya mengadakan hubungan seks dengan seorang gadis bawah umur. Gadis itu membuat laporan polis terhadap 25 orang lelaki dan 11 daripada mereka di dapati bersalah. Pada tahun 1994, Rahim disahkan bebas dari sebarang pertuduhan seperti yang dihebahkan tetapi karier politiknya berakhir.

      Tan Sri Abu Hassan Omar ketika menjadi Menteri Besar Selangor telah berdepan dengan khabar angin yang mengatakan beliau mempunyai anak luar nikah dengan kakak iparnya. Berita itu tersebar menerusi satu artikel dari tabloid di Indonesia. Abu Hassan meletakkan jawatan atas alasan kesihatan dan karier politiknya berakhir.

      Pada 2007, Menteri Kesihatan Chua Soi Lek meletakkan jawatannya dan mengakui dia adalah lelaki di dalam video skandal seks di Johor. Chua Soi Lek tidak bertanding pada pilihanraya 2008 dan juga tidak akan bertanding dalam PRU Mei’13.

      Pada pertengahan 1990 an, pembangkang meniup kencang khabar angin mengenai moral Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri. Pemimpin pembangkang dari PAS menggelarkan Timbalan Perdana Menteri itu sebagai ‘al juburi’ dan menggesa siasatan dibuat. Timbalan Perdana Menteri itu ialah Anwar Ibrahim. Beliau dipecat dari menjadi Perdana Menteri dan kemudian dibuang dari UMNO.

      Apa jadi kepada Anwar selepas itu? Anwar dipikul dan dijunjung oleh pembangkang sehingga ke hari ini.

      Sejak Anwar menjadi ketua pembangkang, sahabat Anwar sendiri telah mengeluarkan rakaman video yang didakwa menunjukkan Anwar sedang mengadakan hubungan seksual dengan seorang perempuan cina. Selepas itu keluar juga beberapa foto dan video mendakwa Anwar dengan beberapa lelaki dalam keadaan intim. Anwar terus terselamat kerana kita kata bahawa video dan foto itu tidak perlu disiasat dan ia hanyalah untuk menjatuhkan Anwar.

      Kemudian keluar pula foto-foto intim orang kanan Anwar dengan seorang perempuan di ruang tamu dan di dalam bilik air. Kita kata tak perlu siasat. Itu semua palsu.

      Semalam, kita digegarkan pula video hubungan seks seorang lelaki yang sebijik menyerupai setiausaha agung Parti Islam SeMalaysia (PAS). Segera kita kata tak perlu siasat. Tak ada apa hendak diceritakan dan itu semua palsu.

      Ini semua politik longkang. Ini semua salah UMNO. Bagaimana dengan Vijandran, Rahim Tamby Chik, Abu Hassan Omar dan Chua Soi Lek? Itu salah siapa? Kenapa kita kena siasat mereka itu?

      Kita sebenarnya hipokrit paling besar dan paling layak dimasukan ke dalam neraka jahanam kerana sifat bermuka-muka kita.

      Tetapi kalau kita mahu memilih syurga, maka kita perlu beri keadilan kepada diri kita sendiri. Hentikan kepura-puraan kita. Allah beri kita mata untuk melihat, telinga untuk mendengar dan akal untuk berfikir. Kita tidak perlu menjatuh hukum tetapi kita perlu berlaku adil.

      Delete
    2. Ada dah artikel mengenai ini oleh blogger lain di internet. Salah satunya ialah di :

      https://www.facebook.com/ILOVETUNM/posts/479839238754558

      Delete
  18. Apa cerita ni.. Nak tunggu panji hitam mana pulok doh.. Macam2 la manusia hari ni.. Mcm2 cerita.. Ini cerita back to the future ke ni.. Memang korang suka buat cerita.. Tak apa la.. Ikut korang la.. Jangan sesat jalan dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegi main jauh jauh. Tak pon pi update fb awak yg panji hitam tu mainan masak-masak. Kemudian tag status tu kt ustad2. Sekian.

      Delete
  19. we cannot change
    we only can allowed change happen

    ReplyDelete
  20. Mengelak Politik Jijik Pilihanraya

    Bagi mendaulatkan Institusi Raja, Institusi Raja mestilah dikembalikan Kuasa
    Perlembagaan untuk pembersihan. Semua kerusi Parlimen dan Negeri semasa mesti
    dicalonkan kepada kerabat raja negeri masing-masing. Jadi, Institusi Raja
    diwarisi mengikut warisan, dan Parlimen serta Negeri di buat secara undian.
    Kelak jawatan Perdana Menteri akan dipilih mengikut giliran dari Menteri Besar
    negeri mengikut giliran negeri perlantikan DiPertuan Agong.

    Bagi undian semasa, Ahli Parlimen yang berjaya akan dilantik memegang portfolio
    Menteri Parlimen dan yang tidak mempunyai portfolio akan dilantik senator.
    Timbalan Menteri pula akan dipilih dari Ketua Jabatan yang baru bersara, kerana
    sememangnya mereka lebih arif tentang jabatan masing-masing dibanding dari
    menteri seperti yang banyak kali didedah. Sebagai pesara, Timbalan Menteri telah
    berpencen maka tidak perlulah gaji kecuali elaun. Bekas Panglima Tentera sebagai
    Timbalan Menteri Pertahanan, bekas IGP pula Timbalan Menteri Dalam Negeri, dsb.
    Barulah bertepatan Askar/Polis/Kastam DiRaja di bawah Raja.

    Pada pilihanraya akan datang, tiada lagi pilihanraya. Menteri akan meletak
    jawatan dan Timbalan Menteri akan menjadi Menteri dan pesara yang baru pula
    dilantik Timbalannya. Begitu juga Perdana Menteri akan diganti Menteri Besar
    dari negeri DiPertuan Agong. Tidak ketinggalan wakil rakyat Negeri yang turut
    mengundur diri. Oleh itu kita akan mendapat Menteri yang memang pandai kerja
    dan bukan pandai politik. Fitnah dan politik jijik pilihanraya juga insyaAllah
    dapat dielakkan dari diwarisi generasi akan datang.

    Undian yang akan diteruskan hanyalah bagi melantik Menteri Besar dari kalangan
    ketua-ketua majlis negeri masing-masing setiap kali ada kekosongan. Ketua-ketua
    kampung yang sekian lama terpinggir juga akan memenuhi majlis sebagai ahli majlis
    mengantikan wakil rakyat. Barulah setiap kawasan akan ada personal touch kerana
    diwakili oleh penduduk tempatan yang lebih faham masalah on the ground dari
    'kejahilan akibat sistem undi tengok parti bukan tengok calon'.

    Pembersihan ini perlu dibuat bagi membaiki kerosakkan yang sengaja dilaku keatas
    Melayu Islam/Institusi Raja yang 'mudah lupa' pada dosa lalu mereka pada
    keturunan yang tidak lupa ini yang tidak akan berani bertanding di Gelang Patah.
    http://untoldhistoriesofmalaya.blogspot.com/2012/01/untold-history-brassall-hh-ibrahim-40.html

    ReplyDelete
  21. salam...

    afterdark, saya anon dari komen post sebelum ini. apa yang saya nak kata telah diberitahu oleh enrike dan lain-lain yang satu faham dengannya. Tidak mengundi ialah sebahagian dari rancangan. Tindakan orang yang mengundi samada bn/pr juga ialah sebahagian rancangan. kalau panjang umur dan ada rezeki, berjumpalah kita di medan. insyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu lagi, saya dah sebutkan dalam post lalu bahawa illuminati, mason dan seangkatannya sedang diperbodohkan. Apa tak bodohnya, rancang macam nak gila, detail by detail, melaksanakan rancangan dengan berhati-hati, membangunkan dunia dan memerintah melalui cara mereka tetapi akhirnya semua itu direntap oleh Khalifah. Maka ketika itu sia-sia saja usaha mereka. Skripnya sedang berjalan mengikut arahan Pengarah. Ia seperti yang ditetapkan :D tahniah kepada semua pelakon yang menjayakannya!

      Delete
    2. Anon..kalo x suka mengundi pastikan perancangan awak tu akan berjaya 100% spet dirancang no..pasal plan perancangn kami yg pi mengundi ni dibantu gagal oleh kawan2 spt awak.

      Delete
    3. anon 7:33am

      betui.. betui.. betui..

      Delete
    4. anon 7:33am

      malangnya bukan saya yang rancang jadi ia di luar kekuasaan saya dan saya memang tiada kuasa apa pun. tengokla nanti apa akan berlaku. prepare for the worst

      Delete
  22. Human language has to be much meaning …

    this is where the trouble come from
    huh the men...!!!

    we are grown in the trouble world
    when we join in the trouble world
    we grow older and older

    why not drink instead of fight who else can we trust....

    ReplyDelete
  23. Sistem kekhalifahan telah ada dan Rasul pun dah sebut. "Tidak akan selesai urusan umatku selagi tidak berlalunya 12 orang amir"..soal d sbut amir, khalifah dan Imam..no hal. Apa yg pnting 12 org. Bermula dgn Ali berskhir dgn Mahdi.

    ReplyDelete
  24. Salam semua


    saudara tuan rumah dan yang sekutu dengannya, jangan diangkat sangat sheikh Imran Hosein kerana ada karya beliau yang saya dapati tidak tepat daan sesuai dengan kehendak IlmuNya-Contoh pandangan beliau apa yang terjadi kepada Nabi Isa As semasa peristiwa Mikraj tersebut.

    Islam yang benar tidak pernah diangkat demokrasi...dan sudah tentu tidak akan berjaya..sepenuhnya. Tidak pernah di jazirah Arab atau nusantara.

    Dakwah adalah caraNya dan kembali pada jalan asal. Hanya golongan yang Terpilih akan mengetuai perubahan dan kita mesti sentiasa sangka baik pada Yang Esa bila mana kita menyerahkan hidup mati kita padaNya. Pencarian mesti ditruskan.

    Wahai kaum melayu, ada apa pada Sang Keris atau Sang Saka ataupun Sang Bulan pada bendera kalian?

    Tiada yang lebih murni selain dari penyatuan dibawah satu akidah yang benar dan sistem persepsi diri yang membawa kedamaian, kemajuan dan jatidiri yang tinggi.

    walau pun harus ditempa bersama darah dan keringat sepanjang zaman.

    ReplyDelete
  25. Depa dah mai.

    http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-22156283

    ReplyDelete
    Replies
    1. USS Freedom arrives in Singapore as part of US 'pivot'.
      USS Freedom's arrival in Singapore coincides with escalating tensions in the region.
      A US Navy ship has arrived in Singapore as part of US plans to increase its military presence in the region.
      The USS Freedom will be stationed in South East Asia for 10 months.

      sudah terang lagi bersuluh
      setiap kali ada pilihanraya kecil/sederhana/besar, pasti kapal perang us akan datang kononnya melawat kesini

      ahh..menyebok je datang diwaktu2 cenggini
      suka sgt nak nengok plan arab spring tu jadi kat tanah melayu

      minta dijauhkan oleh Allah Taala
      aku masih nak idup dlm aman dan tenteram

      Delete
  26. kali ni undi BN...demi kesejahteraan umat Islam

    ReplyDelete
  27. Saya setuju,

    saya sendiri tidak pernah mengundi kerana bencikan Demokrasi.

    tapi kali ini, saya gunakan SENJATA musuh ini untuk melemahkan dan melumpuhkan musuh.

    SAYA tak sokong UMNO, TAPI saya akan GUNAkan UMNO untuk menjatuhkan MUSUH.

    ReplyDelete
  28. hmm... pendekatan berhemah untuk mengajak pembenci demokrasi pergi mengundi...

    kira ok gak cara ni dibandingkan dengan teknik maki hamun, teknik ngata orang tak boleh berfikir dan dia je yang boleh fikir ... teknik nak paksa orang terima pendapat mereka ... dsb ... yang banyak ada kat atas tu...

    artikel terbaru kat Umat Terakhir - Nota Panel: Untuk kali ini, buatlah kerana Allah pun lebih kurang sama atau lebih menarik lagi!

    ReplyDelete
  29. memperguna pilihan yg terbaik dari diperguna...

    memperkuda pilihan yg terbaik dari diperkuda....

    berbeza pilihan, doktrin dan dogma adat manusia sedia ada

    membuat pilihan, adalah yg terbaik dari tanpa buat apa-apa...

    ReplyDelete
  30. Dear Mr. Afterdark....
    Saya ada seorang teman yang pernah mendapat visi aneh pada tahun 2010. Katanya ia melihat pembantaian, banyak darah tumpah, mayat di mana-mana, kebanyakan yang menjadi korban adalah yang bermata sipit. Ia tidak tahu nama lokasi peristiwa itu dan kapan akan terjadi, maka ia menduga itu akan terjadi di negeri kami, Indonesia, mengulang bencana 1998 berlipat-lipat ganda lebih besar. Tetapi, sehingga saat ini hubungan antar ras di Indonesia tidak tegang sebagaimana Malaysia.

    Saya khawatir visi itu terkait what will happen in Malaysia, mengingat nusantara dulunya bukan hanya Indonesia, tetapi juga meliputi hampir seluruh ASEAN.

    --riri--

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya riri.. saya juga pernah bermimpi yang sama pada Oktober 2011.. saya bermimpi berada di dalam rumah saya bersama isteri dan anak-anak sedang berkurung di dapur sambil mendengar pergaduhan pemuda-pemuda di hadapan rumah.. Untuk pengetahuan riri saya ini sering mengalami dejavu. Sudah berkali-kali saya melihat sesuatu kejadian dan menyedari saya pernah melihatnya berlaku didalam mimpi.. oleh itu kerana trauma dengan mimpi itu maka saya mula menjadi prepper pada November 2011.

      Saya mohon agar saudari riri mendoakan usaha kami di Malaysia menentang Anwar Ibrahim dan NWO. Saya beru saja ngomong pada sahabat saya yang asal dari Jakarta jika kami dapat menumbangkan menumbangkan opposition yang ditaja oleh NWO di Malaysia maka InsyaAllah ini juga akan memperlahankan usaha-usaha masuknya NWO ke Indonesia pada PEMILU tahun depan.

      Delete
  31. di fb, ada dihebahkan (walaupun tidak begitu hangat untuk setakat ini) bahawa anwar ibrahim dihubungi oleh erdogan. dikatakan bahawa erdogan mahu bekerjasama dengannya untuk membina kembali sistem khalifah islamiyah setelah anwar ibrahim menang. saya tak kenal sapa erdogan. tak sedar pun bila masa dia naik jadi pemimpin di sana.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=509429322450294&set=a.107118792681351.11132.100001496924440&type=1&theater

    minta tolong. saya tgh cari jalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar x mo negara Islam..dia tolak masa di interview di luar negara..jd x mungkin dia nk wujudkan sistem khallifah..dia lagik anti Raja2..

      Delete
    2. wow.... info yang lebih hebat dari cerita maharaja lawak!

      Delete
    3. Hmm.. mungkin saya akan jawab dalam Q&A akan datang.. InsyaAllah sebelum pilihanraya saya akan terbitkan.. Buat masa ni janganlah dulu tertipu dengan cybertroopers pro- Anwar Ibrahim tu.

      Delete
  32. Dengarkan loceng gereja dalam lagu thema ubah
    http://www.youtube.com/watch?v=SG4kSalvAB0

    ReplyDelete
  33. Kalau tak nak mengundi atas hujah 'demokrasi adalah sistem dajjal', macam mana pula dengan perbuatan menggunakan internet? bukankah internet juga sebahagian dari sistem yg diperkenalkan dajjal? mereka yg mengaku mengasingkan diri dari sistem dajjal, sepatutnya tinggal di hutan, tanpa kemudahan2 yg terhasil kononnya dari sistem dajjal. Come on, be fair... nak tak nak setiap orang di Malaysia ni tak boleh lari dari sistem dajjal, even orang asli pun dah sangkut.

    Dunia zaman ini terlalu byk kemungkaran. Berpandukan Fiqh al-awlawiyyat (kefahaman keutamaan/priority) kita terpaksa memilih mudharat yg lebih kecil berbanding yg besar. Di negara kita kemungkaran yg sgt besar sedang mengancam akidah kita, seperti yg diulas Afterdark (LLP). Dalam situasi ini tentulah nahi mungkar itu menjadi lebih utama, walaupun mestilah diiringi amar ma'ruf.

    Musuh sudah berada di kalangan kita, takkan kita nak tunggu dan lihat, mengharap pertolongan dan redha Allah saja, disebabkan keengganan kita menggunakan senjata yang dibuat oleh musuh untuk menghancurkan Islam? Demokrasi pun ibarat senjata yg dibuat untuk memecah belah umat Islam.

    Kita (umat Islam) sebenarnya sudah berada dalam peperangan dgn dajjal, cuma dia belum keluar in person. Pada pendapat sayalah, Islam dagang sudah bermula semenjak runtuhnya (the) 'Khilafah Islamiyyah' dulu. Sekarang ni semua manusia sudah 'bergelumang' di dalam sistem dajjal dan menanti permulaan saat kebangkitan semula Islam selepas berakhir era dajjal ini. Bukankah agak tidak bijak untuk tidak mengundi hanya kerana ia sistem dajjal, walhal mudharatnya boleh jadi lebih besar dari 'mengambil tindakan' memboikot sistem itu?

    Allahu a'lam. Sekadar memberi pandangan, bukan nak kata mereka yg tak nak mengundi tu tak mengkaji dan berfikir, tetapi memikirkan betapa ruginya undi mereka yg tidak dipakai utk mempertahankan kerusi untuk pemimpin yg boleh mendaulatkan Islam di Malaysia ini.

    ReplyDelete
  34. telah jelas apa yang hak dan apa yang batil...telah jelas apa yang boleh dan apa yang tak boleh....rujukal-Quran dan sunnah untuk lebih jelas....

    demokrasi harus ditinggalkan kerana ia membawa perpecahan dan sengketa diantara manusia dan umat Islam.... menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal... mengubah hukum2 yang telah ditetapkan oleh Allah SWT....

    Jika anda telah sedar berada dalam sistem dajjal anda kena keluar dari sistem tersebut bukan menyokong sistem tersebut. Tidak mengundi adalah tindakan untuk keluar dari sistem tersebut. Ia bukan tidak berbuat apa2 tapi satu TINDAKAN yang paling sesuai menurut al-Quran.

    Sebenarnya anda turun mengundi pun tak guna kerana Melayu/Islam telah dipecahkan melalui UMNO, PAS dan PKR. Jadi jika anda dan sesiapa yang menyokong demokrasi ikhlas untuk menentang, kemungkaran dan kemudaratan yang mengkin terjadi keatas Islam dan orang Islam, ANDA SEMUA MESTI BERSATU DIBAWAH UMNO.

    Tinggalkan PAS dan PKR.!

    Sebenarnya jika mengikut Fiqh al-awlawiyyat yang anda perkatakan, haram ada parti lain selain UMNO, ini kerana hanya perlu ada satu ketua atau Khalifah. Dan umat Islam hendaklah taat pada pemerintah Islam walaupun sekiranya ianya zalim.

    Kalau nak ikut hukum sebenar Islam, PAS dan PKR ni boleh diperangi dan dibunuh semuanya kerana memberontak dan nak menjatuhkan pemerintah/Khalifah Islam.

    Adalah amat pelik seseorang yang telah sedar dia bergelumang dengan sistem Dajjal tetapi ia tidak berbuat apa2 untuk keluar dari sistem tersebut. Jadi amat jelas anda terperangkap alam sistem dan sihir Dajjal. Apa yang amat malang anda tidak berusaha untuk keluar dari sistem tersebut dan amat selesa dan redha berada didalamnya.

    Bercakap mengenai mudarat, anda cuma melihat mudarat didunia dan keuntungan didunia. Tidakkah anda memikirkan mudarat dan keuntungan diakhirat!!!

    Ingatlah ... adalah tidak penting samada anda kaya atau miskin... pandai atau bodoh... dihormati tau tak dihomati... mengundi atau tak mengundi.... kalah atau memang...namun apa yang paling penting apa yang anda lakukan terhadap janji yang telah kita lafazkan dialam roh ..sebelum kita diturunkan didunia ini.... iaitu Laillahhaillallah muhamamddarasulullah .. ia juga merupakan janji kita sebagai Khalifah didunia ini...

    apakah yang telah kita lakukan untuk menegakkan kalimah, janji dan tanggung jawab ini. Manual, tatacara dan panduanya ada didalam al-Quran.

    Lihat beberapa2 garis panduannya.


    Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam) dan janganlah kamu bercerai-berai dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang Neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliah), lalu Allah selamatkan kamu dari Neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayatNya------
    [Ali-’Imran:103]


    Adakah demokrasi mengikut panduan ini. TIDAK!. Ia amat bertentangan dengan nas ini. Ia bermaksud kita mesti tinggalkan demokrasi kerana ia bertentangan dengan al-Quran.

    bersambung...

    ReplyDelete
  35. sambungan ...

    Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kamu kepada Rasulullah dan kepada "Uli'l-Amri" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu. Kemudian jika kamu berbantah-bantah (berselisihan) dalam sesuatu perkara, maka hendaklah kamu mengembalikannya kepada (Kitab) Allah (Al-Quran) dan (Sunnah) Rasul-Nya - jika kamu benar beriman kepada Allah dan Hari Akhirat. Yang demikian adalah lebih baik (bagi kamu), dan lebih elok pula kesudahannya. ---- [al-Nisa’ 4:59]

    Kalau anda ikhlas, memahamai dan ingin mengamalkan ayat ini. Anda tidak akan terperangkap dengan sihir demokrasi dan parti2 kerana ia tak perlu kerana telah ada ulil amri orang Islam dan telah telah ada parti yang kuat dan dominan untuk orang Islam iaitu UMNO. Jadi PAS dan PKR tak perlu kerana ia hanya pembelot dan pemecah belah perpaduan Islam. Lagi pula UMNO dan PKR hanyalah serpihan UMNO dan parti orang putus asa serta khawarij.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm typo error... Lagi pula UMNO dan PKR hanyalah serpihan UMNO dan parti orang putus asa serta khawarij.

      pembetulan ==>

      Lagi pula PAS dan PKR hanyalah serpihan UMNO dan parti orang putus asa serta khawarij.


      Delete
  36. KEPADA YG BERKENAAN PGAYR CUBA MENGEKPLOTASI RAKYAT UNTUK TIDAK KELUAR MENGUNDI TETAPI BAGI PENYOKONG MEREKA SEBALIKNYA JADI ANDA SEMUA FIKIRKAN YA.

    BERKENAAN PENGUNDI HANTU PGAY MENGATAKAN ORG UMNO AKAN MEMBAWANYA UNTUK MENGUNDI UMNO TETAPI PADA HAKIKATNYA SEBALINKNYA. JADI CUBA FIKIRKAN APE TINDAKAN YG PERLU DILAKUKAN BAGI ORG MELAYU BERAGAMA ISLAM KHUSUSNYA PENYOKONG 1MALAYSIA PERLU KELUAR MENGUNDI DARI BENCANA MENIMPA KERANA KEGAGALAN KITA MENGUNDI.

    YG MENYOKONG GAGASAN 1MALAYSIA PERLU MENGUNDI AWAL BAGAIMANAPUN BAKAL MENEMPUHI KESUKARAN KERANA PELBAGAI ANCAMAN BAKAL DILAKUKAN OLEH ORG PGAY DGN MELANTIK AGEN2 UNTUK MEMBANTUTKAN URUSAN PILIHAN SECARA ADIL DILAKUKAN. SETELAH SELESAI MENGUNDI BUAT LAH APA YG ANDA SUKA YG PENTING PENGUNDIAN TELAH DILAKUKAN. PGAYR AKAN CUBA MEMBUAT PROVOKASI JIKA MEREKA TAHU ANDA BN FAN. JADI ELAKAN UNTUK MEMAKAI APA2 YG MENUNJUKKAN ANDA NI PENYOKONG PARTI SELAIN PUAK MEREKA. MEREKA AKAN CUBA MELAKUKAN PELBAGAI TOHMAHAN DEMI MENAKUTKAN ORG MENGUNDI LEBIH2 LAGI BN FAN. TETAPI KITA TIDAK BOLEH MENGELAK DGN CARA MENGUNDI SHJ DAPAT MENGHALANG MEREKA DARI MEMAHARAJALELA. MEREKA AKAN MEMBUAT ANDA TIDAK MENGUNDI JIKA MENGETAHUI ANDA BN FAN. JADI BERHATI2 DGN CARA MEREKA. BN FAN JGN TAKUT KERANA ALLAH BERSAMA ORG YG WASATIYYAH. MEREKA JUGA MENGUPAH ORG2 LUAR DARI MALAYSIA KHUSUSNYA DARI SINGAPURA UNTUK MEMBUAT ONAR2 YG BEGITU SADIS SEOLAH MEREKA LAH PUAK YG BENAR PADA HAKIKATNYA MEREKA BERNIAT MENIPU. PUAK YAHUDI DARI JERUSALAM JUGA MEMBANTU PGAYR KEBANYAKKAN MEREKA TELAH BERADA DGN SINGAPURA. MENGAPA ISRAEL MENYOKONG MEREKA DAN KETUA PGAYR MENJADI MUSIBAT KERANA KEBANYAKKAN WANG SIMPANAN ANWAR BERADA DI ISRAEL DGN BANTUAN JEWS SEMENJAK MENJADI TPM LAGI. ANWAR TERPAKSA MEMBALAS JASA MEREKA SETELAH TERHUTANG BUDI DGN MEREKA. KEBANYAKKAN HARTA ANWAR DAN KELUARGA DILABURKAN DI ISRAEL. TETAPI ANWAR LUPA JASA KERAJAAN MALAYSIA KEPADA BELIAU. ANWAR JUGA TERLIBAT DGN ISRAEL MENJALANKAN RITUAL SEBAGAIMANA ORG YAHUDI LAKUKAN DEMI PERJANJIAN YG TELAH DIPERSETUJUI. ANWAR JUGA MERUPAKAN PENERIMA DANA ASING TERBESAR DARI ISRAEL DEMI NIAT SONSANGNYA. ORG YG DIPERLUKAN ISRAEL SPT YG ANDA SEBUTKAN BUKAN YG TERDAPAT PADA YG ANDA DAKWA UMNO TETAPI PELOPORNYA MENBAWA SIKAP INI ADALAH ANWAR SENDIRI KORUPSI, KRONISMA DAN NEPOTISMA (KKN). TETAPI JUGA LBGT, LIBERALISMA DAN PLURALISMA (LLP).

    ReplyDelete